Diriku Insan Biasa

My photo
nilai, negeri sembilan, Malaysia

Saturday, January 15, 2011

diari malam pertama...


"terasa berdebar-debar malam ni maklumlah malam yg boleh dikatakan ditunggu-tunggu oleh sape2 jer...aku jadi xtentu hala nak ke dapur ke nak ke depan ker...ibu dan baba tersenyum simpul alah aku faham apa yg  dimaksudkan...jam di dinding menunjukkan pukul 11 rasa xtenteram plak...haaa...aku rasa sudah sampai masa ke utk menjalankan tanggungjawab...pintu bilik dikuak..harum bau pewangi menusuk ke hidung...ku lihat isteri yg baru ku nikahi sedang lena diulit mimpi..mungkin penat agaknya...lantas aku membuka baju lalu berbaring disebelah isteriku..fikiran ku mula melayang..mengenangkan saat2 manis sewaktu aku mula mengorat isteriku...semuanya indah dan bermacm2 halangan yg cuba memisahkan kami...daripada mesg hingga ke gagang telefon kami habiskan waktu...tapi pada malam ni aku seprti tidak percaya yg dia sudah sah menjdi milikku...bersyukur kepada tuhan doaku dimakbulkan bahwa dia ditetapkan utkku...perlahan2 mataku dipejamkan...terlena............
ting..tong...jam 3 pg...mataku terjaga...ahhh dah sedap tdo terganggu plak ku lihat isteriku juga terjaga kerana terganggu agknya dgn cara tidurku yg lasak...mata kami bertentangan..ku peluk tubuhnya..perasaan bedebar2 semakin berdebar...tubuhnya yg halus ku usap erat...rambutnya ku belai..perlahan ku berikan salam...ku bisikkan di telinga cinta dan syg kepadanya...malam itu menjadi saksi cinta kami bersemi tanpa ada rasa malu..segala soalan pada malam itu dptku jawab dan lancar...malam yg tidak aku lupakan..."

-Malam Pertama Tanpa Si Dia-

"ahhhh....hatiku berdebar-debar...takut...nilah malam yg paling boleh dikatakkan perlu dielak oleh semua makhluk di muka bumi ni...aku xsangka malam ni aku kena lalui...aku jadi tak tentu hala hendak kemana2 pun tidak boleh...aku tidak tahu pukul brape sekarg...ku jerit nama ibu baba..tp tiada sahutan...aku jd cemas dan takut...aku tidak mahu menjalankn tanggungjawab aku pada malam ini..ahhhhhhhh...ahhhhhhhhhhhh....ku ingin dilepaskan!!!...bau-bauan yg busuk mula menusuk kalbuku...aku memanggil nama isteriku...tiada jawapan tiada sahutan yg ada cuma kegelapan yg mati...ku lihat tubuhku  tidak berpakaian hanya dibaluti kain putih yg dulunya ku anggap menjadi saksi malam pertama...tp kali ini kain itu bukan menjadi saksi malam yg penuh kenikmatan tp yg pasti kesakitan...tiada lagi isteri yg ingin ku peluk...perlahan2 air mataku berderai ku rindukan isteriku ingin aku bersamanya semula seperti malam pertamaku dahulu...ku bayangkan bagaimana isteriku juga akan melalui malam yg menakutkan ini pada satu hari yg telah ditetapkan allah nanti..aku bayangkan bagaimana tubuh halus isteriku yg selama ini ku usap dgn penuh rasa cinta tp kali ini dibelai oleh cacing yg kelaparan...aku bygkn bagaimana katil yg empuk menjadi tmpt kami beradu digantikan dgn tanah yg busuk...aku bayangkan yg rambut harum istriku yg selama kubelai disentap2 oleh binatang yg menetap di dalam tanah ini...kali ini tiada lg salam dan ciuman dariku...tp hanya binatang yg ganas menunggu utk memamah tubuh isteriku...aku terjaga dan malam ini aku rasa aku perlu bersedia...hnya mampu aku berdoa isteri yg ku nikahi dapat melalui malam ini tnpa aku disisi..perlahan-lahan ku rasakan tubuhku dimamah...sekarg aku hanya mampu menunggu soalan-soalan utk ku jadikan malam ini malam pertama yg sempurna...



ps:SETIAP DARI KITA PASTI AKN MELALUI MALAM PERTAMA...SOALNYA ADAKH KITA SUDAH BERSEDIA???

No comments:

Post a Comment